PARIM EKRAANIGRAAFIKA 2014 / KULD:  

X-TEE SELETUS
Agentuur: Tolm


PARIM ILLUSTRATSIOON 2014 / KULD: 

ROTRUM – HIGH UP IN THE TREES

AGENTUUR: POLAAR

PARIM KESKKONNADISAIN 2014 / KULD: 

EUROOPA PARLAMENDI VALIMISED 2014

AGENTUUR: AKU

PARIM suur trükis 2014 / KULD: KAAMOS. Eesti mood täna

DISAINERID: Stella Skulatšjova, Kerli Virk

PARIM PAKEND 2014 / KULD: KALEVI EESTI LAULU- JA TANTSUPEO 
ŠOKOLAADID

AGENTUUR: KOOR

PARIM FIRMAGRAAFIKA, BRANDING 2014 / KULD: VILJANDI PÄRIMUSMUUSIKA 

FESTIVAL 2014

DISAINER: Merike Tamm

ERIAUHIND 

"VÄÄRT PABER": TALLINNA ARHITEKTUURIBIENNAAL 2013 KATALOOG

AGENTUUR: AKU


Noor püss 2014: 

Veli-Johan Veromann

ADC*E AASTA DISAINER 2014: UKU KRISTJAN KÜTTIS (AKU)



Graafiline ja veebidisain


2017. a graafilise ja veebidisaini konkurss on avatud!
Rohkem infot ja tööde esitamine:
http://defol.io/adcestonia/2017


2016
Graafilise ja veebidisaini žüriid hindavad tööde puhul eelkõige uudsust ja innovaatilisust ning teostuse kvaliteeti. Eesmärk on välja valida tööd, mis konkureerivad ADC*Europe konkursil Barcelonas.     

Graafilise ja veebidisaini auhindu annab välja ADC*Estonia. 

KATEGOORIAD ON:

1. ERIOSKUSED

1a) Illustratsioon

Mis värk on? Hinnatakse autori käekirja, professionaalsust ja eneseväljendust läbi kliendi püstitatud eesmärgi.

Mida esitada? Illustratsioonid, kollaažid ning nende kasutus. Me ei hinda eraldiseisvat unikaalkunsti, vaid tellimustöid, millel oli konkreetne eesmärk ja ülesanne (pakendigraafika, keskonnagraafika, plakatid, trükised, veeb, äppid, presentatsioonid jne.)

1b) Foto

Mis värk on? Hinnatakse autori käekirja, professionaalsust ja eneseväljendust läbi kliendi püstitatud eesmärgi.

Mida esitada? Fotod ning nende kasutus. Me ei hinda eraldiseisvat unikaalkunsti, vaid tellimustöid, millel oli konkreetne eesmärk ja ülesanne (pakendigraafika, keskonnagraafika, plakatid, trükised, veeb, äppid, presentatsioonid jne.)

1c) Animatsioon

Mis värk on? Liikuv graafika.

Mida esitada? Teletiitrid, animeeritud presentatsioonid, lühifilmid, reklaamklipid, veebilahendused, mis kasutavad liikuvat graafikat jne.

1d) Tüpograafia

Mis värk on? Disainilahendused, mille rõhk on tüpograafia kasutusel.

Mida esitada? Veebilehed, raamatud, ajakirjad, pakendid, infograafika, animatsioon, jne

1e) Reklaamtekst (copy)

Mis värk on? Hinnatakse teksti, kui sõnalise kujunduse kasutamist disainiga kooskõlas.

Mida esitada? Siia saada kõikvõimalikke reklaam- ja disainimaterjale, kus tekst on oluline ja loob eraldi väärtuse. (nt trükised, veeb, sotsiaalmeedia lahendused jne)

 1f) Sahtlitöö

Mis värk on? Sul on sahtlis jube hea idee, aga keegi ei tooda/kasuta seda? Tegid konkursile oivalise töö, aga seda ei valitud? Tahad näidata, mida sa tegelikult oskad, aga klient ei maksa kinni? Teed kogu aeg ise vahvaid asju ka ilma kliendita, sest see on tore ja meeldib sulle. Tee sahtel puhtaks ja saada oma unistuste tööd meile.

Mida esitada? Kõike graafilist, millest iganes unistanud ja teostanud oled, aga millel ei ole tellijat.

NB! Zhüriil on õigus töid kategooriate vahel ümber tõsta!

2. INFOGRAAFIKA JA KESKKOND

2a) Infograafika

Mis värk on? Trükitud, digitaalne või keskkonnas toimiv graafika, mis tegeleb info süstematiseerimise, selgitamise ja uute seoste loomisega.

Mida esitada? Veeb, animatsioon, trükitud materjalid.

2b) Keskkonnagraafika ja näitusedisain

Mis värk on? Hinnatakse graafilise disaini võimet kahest mõõtmest kõrgemale kerkida.

Mida esitada? Siia on oodatud keskkonnagraafika lahendused, viidandus, näituste kujundused jne

2c) Varia, eriobjektid

Mis värk on? Hinnatakse graafilse disaini võimet kahest mõõtmest kõrgemale kerkida.

Mida esitada? Siia on oodatud kõikvõimalikud eriobjektid, mis on tööstusdisaini ja graafilise disaini vahepeal.

3. PAKEND

3a) Igapäevakaubad

Mis värk on? FMCG (Fast Moving Consumer Goods) pakendid: toit, elektroonika, alkohol jne. Suure tiraažiga peavoolu tooted ja nende seeriad.

Mida esitada? Sa oled masendunud, et iga aasta võidavad pakendikategooria vaid eksklusiivsed üksiktooted? Nüüd on tulnud tund ka hästi tehtud igapäevapakendile! Selles kategoorias esita meile suuri ja väikesi seeriaid Eesti poelettidel olevatest tavatoodete pakenditest ja pakendisüsteemidest. Näiteks piimapakid, leivapakendid, kommipakendid jne.

3b) Eksklusiivsed tooted ja väikeseeriad

Mis värk on? Eksklusiivsed pakendid ja tooted. Väikeseeriad. Luksustooted. Eriväljaanded. Väiketiraažid.

Mida esitada? Siia kategooriasse on oodatud kõik ilusad ja luksuslikud erilahendused ja väikeseeriad. Näiteks alkoholipudelid ja -sildid, käsitööõlled, firmakingitused, väiketootjate erilahendused, muusikapakendid jne.

4. FIRMAGRAAFIKA

4a) Firmagraafika (M-XL) - SUUR SÜSTEEM

Mis värk on? Visuaalne identiteet keskmistele ja suurtele ettevõtetele. Brandikeele väljendus ja kasutus läbi erinevate platvormide.

Mida esitada? Mahukad visuaalse identiteedi projektid.

4b) Firmagraafika (S) - VÄIKE SÜSTEEM

Mis värk on? Identiteet väikestele ettevõtetele. Brändikeele väljendus ja kasutus läbi erinevate platvormide.

Mida esitada? Klient tellis ainult logo aga see sai ekstra ilus? Või tellis klient ka visiitkaardid ja T-särgi, aga viimast isegi ei teostanud? Siia alla on oodatud kõik väikesed visuaalse identiteedi projektid.

4c) Rebränding

Mis värk on? Juba olemasoleva firmagraafika uuendus ja kasutus läbi erinevate platvormide.

Mida esitada? Nägid tohutult vaeva ja muutsid olemasolevat visuaalset identiteeti, nii et see tõusis uude enneolematusse kõrgusesse? Logo jäi alles, aga kõik muu muutus? Või jäi vanast alles midagi muud, nt nimi? Hinnatakse vana vs uus disainiuuendust.

4d) Firmagraafika digitaalmeediates

Mis värk on? Visuaalse identiteedi peegeldused veebikeskonnas ja digitaalsetes kanalites

Mida esitada? Firmade kodulehed, sotsiaalmeedia lehed jne.

NB! Zhüriil on õigus töid firmagraafika kategooriate vahel ümber tõsta!

5. TRÜKITUD MATERJALID

5a) Trükised

Mis värk on? Kõik trükised, mis ei ole raamatud

Mida esitada? Plakatid, flaierid, kutsed, visiitkaardid, wobbelerid, õllealused, ajakirjad, kalendrid, lauamängud, postkaardid, jne.

5b) Raamatud

Mis värk on? Auhind parimale köidetud teosele.

Mida esitada? Aastaraamatud, fotoraamatud, lasteraamatud, arhitektuuriraamatud, novellid, kokaraamatud jne

6. KASUTAJAKOGEMUS

Mis värk on? Hinnatakse kasutajakogemust, selle sujuvust ning leidlikkust.

Mida esitada? Siia on oodatud digitaalsed lahendused, kus on põhirõhk kasutajakogemuse arendusel ja uuenduslikkusel. Nt veebipood, mobiiliäpp, jne.

7. PARIM HANGE VÕI KONKURSS

Mis värk on? Hinnatakse avalikke konkursse või hankeid, mis parimal viisil väärtustavad nii disainerite ja loovmeeskondade tööd kui arvestavad kliendi huve ja eesmärke. Soovime leida parimaid näiteid hästi sõnastatud, hästi hinnatud ja läbiviidud hangetest.

Mida esitada? Siia on oodatud hanke kirjeldused koos algsete hankedokumentidega, hanke läbiviimise protsessi tutvustusega. Kui võimalik, võib lisaks esitleda ka hanke tagajärjelt saadud tulemust.


Lisaks:

ERIAUHIND "VÄÄRT PABER" 

Silmapaistva paberikasutuse eriauhind – hinnatakse trüki, paberi ja disaini suurepärast kooskõla. Auhinnale kandideerivad konkursiüleselt kõik trükised ja pakendid, kui neile on lisatud füüsiline näidis.
Auhinna paneb välja Antalis. 

NB! Antalis maksab vajaduse korral ühe "Väärt paberile" kandideeriva töö kinni. Osalemistasu kompenseeritakse tagasiulatuvalt ehk eriauhinnale kandideerimiseks peab osalemistasu keskkonnas Defol.io olema tasutud õigeaegselt ja reeglitele vastavalt. Osalemistasu kantakse üle esitaja kontole pärast konkurssi lõppu esitaja poolt aadressile antalis@antalis.ee saadetud avalduse alusel. Esitaja kohta kompenseeritakse üks töö.

NOOR PÜSS
   

ADC*Estonia tunnustab noort (kuni 26 aastast) graafilist disainerit, kes töötab või õpib graafilise disaini erialal ning kelle viimase kahe aasta tööd näitavad potentsiaali kasvada suurepäraseks tulevikus. Kandideerimiseks tuleb esitada valik viimasel kahel aastal (peale 21.09.2014) valminud töödest.

NOORE PÜSSI laureaadid:

Stefan Hiienurm (2015)
Veli-Johan Veromann (2014)


ADC*E AASTA DISAINER

ADC*Estonia žürii annab välja ADC*E Aasta Disaineri auhinna disainerile või meeskonnale, kes on aasta jooksul paistnud silma oma tööde kvaliteedi ja oma tegutsemise mõjuga laiemalt graafilise või veebidisaini valdkonnas. ADC*E aasta disaineri valib välja žürii esitatud kandidaatide hulgast.

AASTA DISAINERI laureaadid:

Kaupo Kõrv (2015)
Uku Kristjan Küttis (2014)