PARIM EKRAANIGRAAFIKA 2014 / KULD:  

X-TEE SELETUS
Agentuur: Tolm


PARIM ILLUSTRATSIOON 2014 / KULD: 

ROTRUM – HIGH UP IN THE TREES

AGENTUUR: POLAAR

PARIM KESKKONNADISAIN 2014 / KULD: 

EUROOPA PARLAMENDI VALIMISED 2014

AGENTUUR: AKU

PARIM suur trükis 2014 / KULD: KAAMOS. Eesti mood täna

DISAINERID: Stella Skulatšjova, Kerli Virk

PARIM PAKEND 2014 / KULD: KALEVI EESTI LAULU- JA TANTSUPEO 
ŠOKOLAADID

AGENTUUR: KOOR

PARIM FIRMAGRAAFIKA, BRANDING 2014 / KULD: VILJANDI PÄRIMUSMUUSIKA 

FESTIVAL 2014

DISAINER: Merike Tamm

ERIAUHIND 

"VÄÄRT PABER": TALLINNA ARHITEKTUURIBIENNAAL 2013 KATALOOG

AGENTUUR: AKU


Noor püss 2014: 

Veli-Johan Veromann

ADC*E AASTA DISAINER 2014: UKU KRISTJAN KÜTTIS (AKU)



Graafiline ja veebidisain


2018. a graafilise ja veebidisaini konkurss on avatud!
Rohkem infot ja tööde esitamine: Defolio keskkonnas

Tööde esitamise tasu:
40 eurot + km – tööd, mis esitatakse kuni 13.08 (k.a.)
80 eurot + km – tööd, mis esitatakse 14.08-16.08 (k.a.)

2018
Graafilise ja veebidisaini žüriid hindavad tööde puhul eelkõige uudsust ja innovaatilisust ning teostuse kvaliteeti. Eesmärk on välja valida tööd, mis konkureerivad ADC*Europe konkursil Barcelonas.     

Graafilise ja veebidisaini auhindu annab välja ADC*Estonia. 

2018. aasta auhinnakategooriad on:

1. ERIOSKUSED

1.1 Illustratsioon

Mis värk on? Hinnatakse autori käekirja, professionaalsust ja eneseväljendust läbi kliendi püstitatud eesmärgi.
Mida esitada? Illustratsioonid, kollaažid ning nende kasutus. Me ei hinda eraldiseisvat unikaalkunsti, vaid tellimustöid, millel oli konkreetne eesmärk ja ülesanne (pakendigraafika, keskonnagraafika, plakatid, trükised, veeb, äppid, presentatsioonid jne.)


1.2 Foto 

Mis värk on? Hinnatakse autori käekirja, professionaalsust ja eneseväljendust läbi kliendi püstitatud eesmärgi. 

Mida esitada? Fotod ning nende kasutus. Me ei hinda eraldiseisvat unikaalkunsti, vaid tellimustöid, millel oli konkreetne eesmärk ja ülesanne (pakendigraafika, keskonnagraafika, plakatid, trükised, veeb, äppid, presentatsioonid jne.)



1.3 Animatsioon 

Mis värk on? Liikuv graafika.

Mida esitada? Teletiitrid, animeeritud presentatsioonid, lühi-animafilmid, reklaamklipid, veebilahendused, mis kasutavad liikuvat graafikat jne.



1.4 Film 

Mis värk on? LiveAction ja videokunsti kasutamine brandi kuvandi edendamisel ja kasutajakogemuse kujundamisel.

Mida esitada? Reklaamfilmid, tutvustusfilmid, lühi-videofilmid, veebifilmid jne.


1.5 Heli/Muusika (koostöös Music Estonia'ga)

Mis värk on? Heli ja muusika kasutamine brandi kuvandi edendamisel ja kasutajakogemuse kujundamisel.

Mida esitada? Helitaustad ja muusika mistahes meediumis.


1.6 Tüpograafia

Mis värk on? Disainilahendused, mille rõhk on tüpograafia kasutusel.

Mida esitada? Veebilehed, raamatud, ajakirjad, pakendid, infograafika, animatsioon, jne.



1.7 Reklaamtekst (copy)

Mis värk on? Hinnatakse teksti, kui sõnalise kujunduse kasutamist disainiga kooskõlas.

Mida esitada? Siia saada kõikvõimalikke reklaam- ja disainimaterjale, kus tekst on oluline ja loob eraldi väärtuse. (nt trükised, veeb, sotsiaalmeedia lahendused jne)



1.8 Infograafika

Mis värk on? Hinnatakse graafilise disaini abil keerulise informatsiooni seletamise oskust.

Mida esitada? Siia saada kõikvõimalikke infograafikalahendusi alates alates ajaleheuudist illustreerivast materjalist ja aastaraamatu tabelitest graafikutest kuni keeruliste protsessikirjeldusteni välja.



1.9 Sahtlitöö

Mis värk on? Sul on sahtlis jube hea idee, aga keegi ei tooda/kasuta seda? Tegid konkursile oivalise töö, aga seda ei valitud? Tahad näidata, mida sa tegelikult oskad, aga klient ei maksa kinni? Teed kogu aeg ise vahvaid asju ka ilma kliendita, sest see on tore ja meeldib sulle. Tee sahtel puhtaks ja saada oma unistuste tööd meile.

Mida esitada? Kõike graafilist, millest iganes unistanud ja teostanud oled, aga millel ei ole tellijat.


NB! Zhüriil on õigus töid kategooriate vahel ümber tõsta!


2. KESKKOND

2b) Keskkonnagraafika ja viidandus
Mis värk on? Hinnatakse graafilise disaini võimet kahest mõõtmest kõrgemale kerkida, olla kasutajale inspiratsiooniks ja abiks.

Mida esitada? Siia on oodatud keskkonnagraafika lahendused, viidandussüsteemid.


2b) Näitusedisain
Mis värk on? Hinnatakse disaini võimet selgitada näituse teemat ja luua kogemus kogu eluks.

Mida esitada? Siia on oodatud näituste jms. ekspositsioonide kujundused.


2c) Varia, ajutine ja eriobjektid
Mis värk on? Hinnatakse graafilse disaini võimet kahest mõõtmest kõrgemale kerkida.

Mida esitada? Siia on oodatud kõikvõimalikud eriobjektid, mis on tööstusdisaini ja graafilise disaini vahepeal.


3. PAKEND

3a) Igapäevakaubad
Mis värk on? FMCG (Fast Moving Consumer Goods) pakendid: toit, elektroonika, alkohol jne. Suure tiraažiga peavoolu tooted ja nende seeriad.

Mida esitada? Sa oled masendunud, et iga aasta võidavad pakendikategooria vaid eksklusiivsed üksiktooted? Nüüd on tulnud tund ka hästi tehtud igapäevapakendile! Selles kategoorias esita meile suuri ja väikesi seeriaid Eesti poelettidel olevatest tavatoodete pakenditest ja pakendisüsteemidest. Näiteks piimapakid, leivapakendid, kommipakendid jne.


3b) Eksklusiivsed tooted ja väikeseeriad
Mis värk on? Eksklusiivsed pakendid ja tooted. Väikeseeriad. Luksustooted. Eriväljaanded. Väiketiraažid.

Mida esitada? Siia kategooriasse on oodatud kõik ilusad ja luksuslikud erilahendused ja väikeseeriad. Näiteks alkoholipudelid ja -sildid, käsitööõlled, firmakingitused, väiketootjate erilahendused, muusikapakendid jne.


4. FIRMAGRAAFIKA

4.1 Firmagraafika (M-XL) - SUUR SÜSTEEM
Mis värk on? Visuaalne identiteet keskmistele ja suurtele ettevõtetele. Brandikeele väljendus ja kasutus läbi erinevate platvormide.

Mida esitada? Mahukad visuaalse identiteedi projektid.


4.2 Firmagraafika (S) - VÄIKE SÜSTEEM
Mis värk on? Identiteet väikestele ettevõtetele. Brändikeele väljendus ja kasutus läbi erinevate platvormide.

Mida esitada? Klient tellis ainult logo aga see sai ekstra ilus? Või tellis klient ka visiitkaardid ja T-särgi, aga viimast isegi ei teostanud? Siia alla on oodatud kõik väikesed visuaalse identiteedi projektid.


4.3 Rebränding
Mis värk on? Juba olemasoleva firmagraafika uuendus ja kasutus läbi erinevate platvormide.

Mida esitada? Nägid tohutult vaeva ja muutsid olemasolevat visuaalset identiteeti, nii et see tõusis uude enneolematusse kõrgusesse? Logo jäi alles, aga kõik muu muutus? Või jäi vanast alles midagi muud, nt nimi? Hinnatakse vana vs uus disainiuuendust.



5. TRÜKITUD MATERJALID

5.1 Trükised
Mis värk on? Kõik trükised, mis ei ole raamatud

Mida esitada? Plakatid, flaierid, kutsed, visiitkaardid, wobbelerid, õllealused, ajakirjad, kalendrid, lauamängud, postkaardid, jne.


5.2 Raamatud
Mis värk on? Auhind parimale köidetud teosele.

Mida esitada? Aastaraamatud, fotoraamatud, lasteraamatud, arhitektuuriraamatud, novellid, kokaraamatud jne.



6. DIGITAALNE DISAIN

6.1 Püsiv koduleht
Mis värk on? Hinnatakse püsivama kodulehe võimet luua pikaajalisemat sidet kasutaja ja kaubamärgi vahel.

Mida esitada? Siia on oodatud kodulehed, brändilehed jne. mis on olemuselt pikemaajalised(aasta või paar). nt. firma koduleht jne.


6.2 Ajutine koduleht
Mis värk on? Hinnatakse olemuslikult ajutise (u. nädal või kuu) laehnduse võimet panna kasutaja tegema konkreetseid tegevusi.

Mida esitada? Siia on oodatud kampaanialehed, minisaidid, sotsmeedia lahendused jne.


6.3 Kasutajakogemus
Mis värk on? Hinnatakse kasutajakogemust protsessi läbimisel või info tarbimisel, selle sujuvust ning leidlikkust.

Mida esitada? Siia on oodatud digitaalsed lahendused, kus on põhirõhk kasutajakogemuse arendusel ja uuenduslikkusel. Nt veebipood, mobiiliäpp, müügiterminal jne.


6.4 Pixlid betoonis
Mis värk on? Hinnatakse fikseeritud kontekstiga digitaalseid lahendusi.

Mida esitada? Siia on oodatud digitaalsed lahendused, mis on loodud konkreetsesse kohta või objekti juurde. Saada nt. näituste digitaalsed lahendused, müügiterminalid jne.


Lisaks:

VÄÄRT PABER / ANTALIS

Mis värk on? Antalise erižürii hindab, kui hästi ja leidlikult on rakendatud trükitehnilised ja materjali võimalused lõpptulemuse saavutamisesse

Mida esitada? Siia on oodatud kõik, mis on tehtud paberile, raamatutest visiitkaartideni välja.


GRAND PRIX

Mis värk on? Kategooriateüleselt valivad žüriide esindajad välja selle ühe töö, mis on kõigist kõige kuldsem kuld.

Mida esitada? Ise midagi esitada ei saa, automaatselt võistlevad kõik kullad.


NOOR PÜSS
   

ADC*Estonia tunnustab noort (kuni 26 aastast) graafilist disainerit, kes töötab või õpib graafilise disaini erialal ning kelle viimase kahe aasta tööd näitavad potentsiaali kasvada suurepäraseks tulevikus. Kandideerimiseks tuleb esitada valik viimasel kahel aastal (peale 21.09.2014) valminud töödest.

ADC*E AASTA DISAINER

ADC*Estonia žürii annab välja ADC*E Aasta Disaineri auhinna disainerile või meeskonnale, kes on aasta jooksul paistnud silma oma tööde kvaliteedi ja oma tegutsemise mõjuga laiemalt graafilise või veebidisaini valdkonnas. ADC*E aasta disaineri valib välja žürii esitatud kandidaatide hulgast.

ADC*E Prillitoos
Mis värk on? Pole oluline, kui palju aastaid on sinu elus, vaid kui palju disaini on sinu aastates. Elutööauhind.


Küsimuste korral:
Janno Siimar / ADCEstonia
+372 56 486 777
janno[at]velvet.ee